Obavijesti Video Pretražite Navigacija
Zapanjujući prizori

Naš ''živ planet'' snimljen iz svemira: Ovako se mijenjao posljednjih 20 godina

Promjene Zemlje iz svemira (Screenshots: NASA)
Od kad je NASA 1997. lansirala satelit koji prikuplja podatke o promjenama bioraznolikosti Zemlje, svakog dana dobiva izvještaj o stanju na našem planetu. Zahvaljujući tim izvještajima, napravili su "time-lapse" koji prikazuje kako se Zemlja mijenjala proteklih 20 godina.

NASA je objavila time-lapse video vremenskih prilika na Zemlji u posljednjih 20 godina.

Pročitajte i ovo Odysseus Uspjeh Odiseja VIDEO Američka letjelica sletjela na Mjesec, prvi put nakon više od 50 godina! Vis Od recepata do nakita Na mnogima najljepšem hrvatskom otoku raste najstarije stablo rogača na svijetu: Mladi zadrugari čine čuda

Novi time-lapse načinjen pomoću podataka praćenja života biljki na kopnu i na moru, otkriva kako se naš planet mijenjao tijekom posljednja dva desetljeća.

NASA-in video pokazuje 20 godina stalnog satelitskog praćenja života biljki na kopnu i oceanu iz 1997. do 2017. Prikazano je kako Zemlja ''diše'' u skladu s promjenom godišnjih doba tijekom godine. Na videu se vidi kako snijeg prekriva dijelove sjeverne i južne polutke, rast i smanjivaje zelenih predjela, što prikazuje promjene vegetacije.

Vegetacija na kopnu vidljiva je u bojama - od smeđe koja predstavlja nisku razinu vegetacije, do tamno zelene koja predstavlja bujnu vegetaciju, piše Flipboard.

U oceanu je prikazana populacija fitoplanktona, pri čemu je ljubičastom označena niska koncentracija, a žutom visoka.

U međuvremenu, oblaci mikroskopskih fitoplanktona, odnosno određenog tipa algi, cvjetaju na oceanskoj površini, te pretvaraju vodu i ugljični dioksid u kisik i šećer dok se griju na suncu.

''Ovo je nevjerojatno evokativna vizualizacija našeg živog planeta'', rekao je Gene Carl Feldman, oceonograf u NASA-inom svemirskom centru u Greenbeltu u Marylandu.

''To je Zemlja, to je način na koji diše svaki dan, mijenjajući se sa sezonama, odgovarajući na sunce, na promjenjive vjetrove, oceanske struje i temperature'', kazao je.

SeaWiFS satelit lansiran je u svemir 1997. godine, te mjeri količinu fitoplanktona koji cvjetaju na površini oceana. Podaci koje je prikupio i time-laps vizualizacija koju je složila NASA mogu pomoći znanstvenicima u otkrivanju načina kako ekosistem utječe na promjene okoliša.

Još brže do